Sastamalan Torikeskuksen K-supermarket ja Kesko panostavat kaksi miljoonaa euroa kaupassa asioinnin nopeuttamiseen ja helpottamiseen sekä kaupan tilojen ja laitteiden muuttamiseen asiakkaiden kannalta nykyistä miellyttävämmiksi.
Esimerkiksi pakastimet ja kylmälaitteet muuttuvat kaappien mallisiksi, joten tuotteet ovat tarjolla nykyistä paremmin. Samalla laitteiden energiatehokkuus paranee ratkaisevasti.
Kaupan valaistus ja kaikki hyllystöt uusitaan ja hinnat aletaan näyttää sähköisesti, joten tuotteet, tuoteselosteiden sisältö ja hinnat löytyvät nykyistä helpommin, vaikka lukulasit olisivat unohtuneet kotiin.
Halu helpottaa asiointia näkyy myös Postin palvelupisteen siirtämisenä kassojen luota kauppakeskuksen aulaan ja matalakoristen ostoskärryjen hankkimisena.
Supermarket lisää muun muassa valmiiden lämpimien lounasruokien ja salaattien tarjontaa ja tarkastelee muutoinkin tuotevalikoimaansa kilpailijan siirtyessä kauemmas ydinkeskustasta.
Kauppiaspariskunta Heikki ja Katri Heinisuo toivoo asiakkaiden olevan heihin yhteydessä ja kertovan kehitysideoista. Toteuttamiskelpoiset ideat pyritään toteuttamaan lähes saman tien, koska kaupan remontin on määrä valmistua joulukuun alkuun mennessä.
Kaupungin kehittämishanke ydinkeskustassa osuu hyvin yhteen supermarketin kehittämisen kanssa. Keskon toive kuitenkin on, että Aittalahdenpuistoon suunnitellut pysäköintipaikat voitaisiin toteuttaa selvästi nopeammin kuin vuonna 2025, joka on kaupungin viitesuunnitelman mukainen ajoitus.